Jak synchronizovat soubory na různých počítačích

Pokud jste museli pracovat na několika počítačích, pravděpodobně jste čelili problému synchronizace souborů.Soubory, se kterými pracujete v kanceláři, se najednou ukážou, že jsou potřeba doma, a soubory, které jste nechali na svém notebooku, jsou skutečně potřebné na tabletu nebo smartphonu.Pokud aktivně používáte několik počítačů, pak se tyto problémy objevují pravidelně.V této situaci vyvstává otázka, jak synchronizovat složky na různých počítačích.

Můžete přijít s velkým počtem způsobů synchronizace souborů na různých počítačích.Většina těchto metod je však z technického hlediska poměrně komplikovaná.Běžný uživatel je nemůže použít bez pomoci zkušeného správce systému.V tomto článku popisujeme nejjednodušší způsob synchronizace souborů na různých počítačích.

Krok č. 1. Zaregistrujte svůj účet Google.

Pro synchronizaci použijeme cloudové úložiště Disku Google.Prvním krokem je proto registrace účtu Google.Chcete-li to provést, klikněte na odkaz https://accounts.google.com/SignUp?hl=cs a vyplňte registrační formulář.

Pokud již máte účet Google, můžete tento krok přeskočit.

Krok č. 2. Stáhněte a nainstalujte program Disk Google.

Následujte odkaz https://tools.google.com/dlpage/drive a stáhněte si klientský program pro práci s cloudovým úložištěm Disku Google.Program váží velmi málo, takže by se měl načítat velmi rychle.

Spusťte stažený program.Instalace programu Disk Google probíhá automaticky a nevyžaduje účast uživatelů.

Po instalaci programu Disk Google se zobrazí okno s výzvou k přihlášení k účtu.

Klikněte na tlačítko „Přihlásit se“.V dalším okně budete vyzváni k zadání programu Google Drive pomocí účtu Google, který jsme zaregistrovali v první fázi.

Zadejte své uživatelské jméno a heslo a klikněte na tlačítko „Přihlásit se“.

Krok # 3. Nastavení Disku Google.

Po zadání přihlašovacího jména a hesla byste měli vidět okno „Začínáme“.

Klikněte na tlačítko „Vpřed“.V dalším kroku klikněte na tlačítko „Upřesnit nastavení“.

V okně Upřesnit nastavení zadejte složku, kterou chcete synchronizovat.Může to být například složka „Moje dokumenty“ nebo jakákoli jiná složka v počítači.

Chcete-li vybrat požadovanou složku, klikněte na tlačítko „Změnit“.Po označení složky se program spustí.Všechny soubory v této složce jsou synchronizovány s cloudovým úložištěm Disku Google.

Krok č. 4. Synchronizujte soubory na všech počítačích.

Dále, abyste mohli synchronizovat soubory na různých počítačích, musíte nainstalovat program Disk Google na každý z počítačů.V důsledku tohopro každý z počítačů obdržíte složku se stejným obsahem a změny na jednom počítači budou automaticky přeneseny do všech ostatních počítačů.Kromě běžných počítačů se systémem Windows můžete Disk Google nainstalovat do smartphonu nebo tabletu.To umožní přístup k souborům kdekoli, kde je přístup k internetu.

Jedinou nevýhodou této metody synchronizace souborů v různých počítačích je to, že maximální množství dat, která lze uložit do cloudového úložiště Disku Google, je 15 GB.Tento objem však můžete rozšířit na 100 GB za pouhých 5 dolarů měsíčně.