Jak vypnout OneDrive v systému Windows 10

Operační systém Windows 10 vyšel okamžitě s integrovanou cloudovou službou OneDrive, která způsobila zmatení mnoha uživatelů.Pokud OneDrive také nepotřebujete a chcete se ho zbavit, měl by vám tento článek pomoci.Nyní budeme hovořit o tom, jak deaktivovat OneDrive v systému Windows 10.

Zakázat autoload OneDrive

Nejprve musíte vypnout autoload OneDrive,tak, aby se nespustil s operačním systémem.Je to dost snadné.Klepněte pravým tlačítkem myši na ikonu OneDrive vedle systémových hodin a v zobrazené nabídce vyberte možnost „Možnosti“.

Poté se otevře okno nastavení OneDrive.Zde na kartě „Nastavení“ musíte deaktivovat možnost „Automaticky spustit aplikaci OneDrive po přihlášení do systému Windows“ a kliknout na tlačítko „OK“.

Výsledkem je, že při příštím spuštění systému Windows 10 se již OneDrive nespustí.

Odebrat OneDrive z Průzkumníka

Jednou z vlastností OneDrive je, že tento program připojí svou složku k postranní nabídce Průzkumníka.Tato složka se současně zobrazí, i když samotný program OneDrive není spuštěn (snímek obrazovky níže).Chcete-li OneDrive v systému Windows 10 úplně zakázat, musíte uvolnit tuto složku z postranního panelu.

Abyste mohli odpojit OneDrive od bočního panelu, musíte otevřítEditor registru.To provedete stisknutím kombinace kláves Windows + R a v zobrazeném okně zadejte příkaz REGEDIT (snímek obrazovky níže).

Po otevření editoru registru musíte přejít do sekce "HKEY_CLASSES_ROOT \ CLSID \ {018D5C66-4533-4307-9B53-224DE2ED1FE6} \ “a najděte tam klíč nazvaný„ System.IsPinnedToNameSpaceTree “(snímek obrazovky níže).

Dále musíte změnit hodnotu klíče „System.IsPinnedToNameSpaceTree“ z 1 na 0 a uložit kliknutím na tlačítko „Ok“.

Poté by položka OneDrive měla zmizet z postranního panelu Průzkumníka Windows 10. Restartujte počítač, aby se všechna nastavení normálně uložila.