Jak vytvořit tabulku v aplikaci Word

Word Text Editor je nejpokročilejší textový editor.Pomocí tohoto programu můžete vytvářet libovolné textové dokumenty, včetně tabulek.V tomto článku se můžete naučit, jak vytvořit tabulku v aplikacích Word 2003, 2007, 2010 a 2013.

Jak vytvořit tabulku v aplikaci Word 2007, 2010 nebo 2013

Nejprve si povíme, jak vytvořit tabulku v nových verzích aplikace Word.Počínaje aplikací Word 2007 společnost Microsoft ve svých kancelářských programech používala tzv. Páskové rozhraní.Toto rozhraní se skládá z karet.Každá karta má několik tlačítek a funkcí, které může uživatel použít po otevření karty.Chcete-li vytvořit tabulku v aplikaci Word 2007, 2010 nebo 2013, musíte přejít na kartu „ INSERT “ a kliknout na tlačítko „ TABLE “.Poté se otevře nabídka pro vytváření tabulek.

V úplně horní části otevřeného menu bude čtvereček buněk.Pomocí tohoto čtverce můžete rychle vytvořit tabulku.Chcete-li to provést, jednoduše vyberte požadovaný počet buněk pomocí myši a stiskněte levé tlačítko myši.Poté se na stránce v aplikaci Word zobrazí tabulka podle vaší volby.

Jediným omezením tohoto způsobu vytváření tabulek je velikost.Pomocí výběru pomocí myši můžete vytvořit tabulku s maximálně 10 x 8 buňkami.Pro vytvoření větší tabulky klikněte na tlačítko „ TABULKA “ a vyberte „ VLOŽITTABULKA . “

Poté se objeví malé okno, ve kterém můžete zadat počet sloupců, počet řádků a nakonfigurovat automatický výběr šířek sloupců.Po provedení všech potřebných nastavení klikněte na tlačítko „OK“ a na stránce se vytvoří tabulka velikosti, kterou potřebujete.

Rovněž můžete vytvářet šablony stylů pomocí tlačítka „ TABULKA “.Za tímto účelem vyberte položku nabídky „ EXPRESS TABLES “ a v zobrazené nabídce vyberte tabulku s odpovídajícím stylem.

Další velmi užitečnou funkcí jsou tabulky aplikace Excel uvnitř dokumentu Word.Chcete-li vytvořit tabulku Excel v aplikaci Word, klikněte na tlačítko „ TABULKA “ a vyberte „ VÝBĚROVÁ TABULKA “.

Po výběru této položky se na stránce aplikace Word zobrazí malé okno s tabulkou aplikace Excel.V takové tabulce můžete pracovat stejně jako v Excelu.Můžete vytvářet vzorce a používat všechny ostatní funkce tabulkového procesoru Excel.

Tabulka můžete také vytvořit ručně.Za tímto účelem stiskněte tlačítko „ TABLE “ a vyberte položku „ DRAW TABLE “.Poté se objeví nástroj tužka, pomocí kterého můžete vytvořit vnější ohraničení tabulky.

Další úpravy tabulky lze provést pomocí nástrojů umístěných na kartách „ DESIGNER “ a „ POSKYTNUTÍ “.

Jak vytvořit tabulku v aplikaci Word 2003

Pokud stále používáte textový editor aplikace Word 2003, pakChcete-li vytvořit tabulku, musíte otevřít rozbalovací nabídku „ TABULKA - VLOŽIT - TABULKA “.

Poté se objeví malé okno pro výběr počtu sloupců, řádků a nastavení automatického výběru šířek sloupců.Po provedení všech nastavení klikněte na tlačítko „OK“ a tabulka se objeví v dokumentu.

Můžete také vytvořit tabulku pomocí tlačítka na panelu nástrojů.Ale při použití této metody bude maximální velikost tabulky 4 x 5.

Další tlačítko umožňuje vytvořit tabulku Excel uvnitř dokumentu Word.

Tabulka můžete také kreslit ručně.Za tímto účelem vyberte položku nabídky „ TABULKA - NÁVRH TABULKY

Chcete-li tabulku dále upravovat, otevřete „Border Panel“.Chcete-li to provést, klikněte na příslušné tlačítko na panelu nástrojů.

Tento panel obsahuje tlačítka pro kreslení tabulek, plnění, třídění hodnot v tabulce a další nástroje pro práci s tabulkami.